Strict Standards: Redefining already defined constructor for class RavensAntispam in /home/salmanro/domains/salmanroghani.ir/public_html/wp-content/plugins/ravens-antispam/ravens-antispam.php on line 40

Notice: load_plugin_textdomain was called with an argument that is deprecated since version 2.7.0 with no alternative available. in /home/salmanro/domains/salmanroghani.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 4027
[:fa]تجویز ورزش برای درمان دردهای سیاتیک[:fa][:en]Sciatica Exercises for Sciatica Pain Relief[:en] | [:en]Reza Salman Roghani, Professor of Physical Medicine and Rehabilitation[:en][:fa]دکتر رضا سلمان روغنی – فوق تخصص ستون فقرات، مفاصل و عضلات[:fa] Notice: Undefined offset: 0 in /home/salmanro/domains/salmanroghani.ir/public_html/wp-content/themes/betheme/header.php on line 49

Notice: Trying to get property of non-object in /home/salmanro/domains/salmanroghani.ir/public_html/wp-content/themes/betheme/header.php on line 49
class="rtl portfolio-template-default single single-portfolio postid-3745 with_aside aside_left color-custom style-default layout-boxed nice-scroll-on mobile-tb-left header-modern minimalist-header sticky-header sticky-white ab-hide subheader-title-left wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.3 vc_responsive">

[:fa]تجویز ورزش برای درمان دردهای سیاتیک[:fa][:en]Sciatica Exercises for Sciatica Pain Relief[:en]



[:fa]
برنامه ورزشی منظم، مشخص و کنترل شده، به عنوان بخشی از درمان دردهای سیاتیک در بیشتر بیماران مطرح است. برنامه ورزشی بیمار باید متناسب با علت زمینه ای ایجاد دردهای سیاتیک، از سوی پزشک متخصص طب فیزیکی تجویز شود. تمرین های ورزشی درمان سیاتیک دو هدف اصلی را دنبال می کنند:

  • کاهش درد سیاتیک در کوتاه مدت
  • پیشگیری از بازگشت دوباره درد سیاتیک در آینده، بعد از انجام فرآیند درمان

درمان بیشتر دردهای سیاتیک باید با انجام ورزش های خاص زیر نظر پزشک همراه شوند. این ورزش ها باید بر اساس علت زمینه ای دردهای سیاتیک تجویز شوند.
تجویز یک برنامه ورزشی مناسب و آموزش دقیق به بیمار برای اجرای صحیح آن، باید توسط یک درمانگر ورزشی، متخصص طب فیزیکی یا متخصص ستون فقرات که در زمینه دردهای ناحیه پا مهارت دارد، انجام شود.
عضلات کمر و ساختارهای ستون فقرات، در صورت بی تحرکی ناشی از درد، ضعیف می شوند و نمی توانند به خوبی قبل، از کمر محافظت کنند. تضعیف ستون فقرات منجر به ایجاد آسیب و اعمال فشار بیشتر به کمر می شود و درد بیشتری را به بیمار تحمیل می کند. علاوه بر این، ورزش باعث سلامتی دیسک های ستون فقرات می شود. داشتن تحرک، به جابجایی مواد غذایی و مایعات درون دیسک کمک می کند و باعث جلوگیری از اعمال فشار به ریشه های عصب سیاتیک می شود.

دوره درمان با تمرینات ورزشی

طول دوره درمان با تمرینات ورزشی، به شدت علائم بستگی دارد. به طور معمول، ورزش کردن همزمان با تکنیک های درمانی دیگر، تجویز می شود. یک برنامه ورزشی معمولی باید به صورت دو نوبت در روز و به مدت چند هفته یا چند ماه دنبال شود.
تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
رایج ترین علت دردهای سیاتیک، مشکلات ناشی از دیسک کمر هستند. در ادامه، تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر معرفی می شوند.

  • در حالی که ران پا روی زمین قرار دارد، بالاتنه را از ناحیه آرنج بالا آورید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • در حالی که ران پا در تماس با زمین است، کف دست ها را به آرامی به سمت زمین فشار دهید. پایین کمر و باسن را شل کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • در حالت ایستاده به سمت عقب خم شوید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • دست ها را از پشت قلاب کنید. در حالی که چانه به سمت پایین است، دست ها و سینه را به آرامی از زمین بلند کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • در حالی که زانوها صاف و کشیده هستند، یک پا و بازوی مخالف آن را 5 تا 8 سانتی متر از زمین بلند کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • بازوها را مقابل سینه نگه دارید، با انقباض عضلات شکم، کمر را بالا آورید و سر و شانه را از روی زمین بلند کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • با سفت کردن عضلات شکم، هر یک از پاها را بدون این که خم شوند، 20 تا 30 سانتی متر از روی زمین بلند کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از بیماری دژنراتیو دیسک
  • عضلات پایین شکم را سفت کنید و پا را 7 تا 10 سانتی متر از روی زمین بلند کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • کمر را صاف کنید و در حالی که یک پا را به آرامی از روی زمین بلند می کنید، بازوی مخالف را پایین بیاورید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • در حالی که دست ها دو طرف بدن هستند، باسن را از روی زمین بلند کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • عضلات پایین شکم و باسن را منقبض کنید و کمر را صاف کنید (دراز و نشست).
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • پا را بدون این که خم شود 5 تا 8 سانتی متر از روی زمین بلند کنید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • یک پا را در حالی که کمی از زانو خم شده است، به سمت پشت بلند کنید. گردن و کمر را راست و مستقیم نگه دارید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • یک پا را به همراه بازوی مخالف از زمین بلند کنید (در حالی که زانو کمی خم شده است). گردن و کمر را راست و مستقیم نگه دارید.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
منابع

http://my.clevelandclinic.org/services/rehabilitation-sports-therapy/specialty-therapy-services/spine-injury-back-pain-rehabilitation
http://www.spine-health.com/wellness/exercise/exercise-sciatica-a-herniated-disc

[:fa][:en]
For most instances of sciatica pain, a specific, controlled, progressive exercise program that is tailored around the underlying cause of the sciatic pain will be part of the recommended treatment program. The specific sciatica exercises serve two main purposes:

  • Reduces the sciatic pain in the near term
  • Provides conditioning to help prevent future recurrences of the pain

Most instances of sciatica pain can be controlled with an exercise program that addresses the underlying cause.
A physical therapist, chiropractor, physiatrist (PM&R, or Physical Medicine & Rehabilitation physician), certified athletic trainer (ATC), or other spine specialist who treats the leg pain and other symptoms will typically prescribe specific exercises and teach the patient how to do them.
Without exercise and movement, the back muscles and spinal structures become deconditioned and less able to support the back. The deconditioning and weakening can lead to back injury and strain, which causes additional pain. In addition, active exercise is also important for the health of the spinal discs. Movement helps exchange nutrients and fluids within the discs to keep them healthy and prevent pressure on the sciatic nerve.

How long will exercise and rehabilitation take?

The length of exercise and rehabilitation will vary depending on when therapy is initiated, the severity of symptoms and the patient’s goals for rehabilitation. Therapy services are often coordinated with any ongoing medical treatment prescribed by your treating physician. A typical frequency may be one to two times per week and could last for several weeks or a few months in order to maximize progress and functional outcomes.

Exercise for Sciatica from a Herniated Disc

  • Rise up on elbows, keeping hips on floor.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Press up on hands slowly, keeping hips in contact with floor. Relax low back and buttocks.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Standing backward bend.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Clasp hands behind back and lift hands and chest slightly off floor, keeping chin tucked.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • With knee straight, raise one leg and opposite arm 2-3 inches off floor.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Fold arms across chest, flatten back by tightening lower abs, and raise head and shoulders from floor.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Tighten lower abs to flatten back, slowly raise straight leg 8-12 inches off floor.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
Exercise for Sciatica from Degenerative Disc Disease
  • Tighten lower stomach muscles and raise one leg slowly 3-4 inches from floor.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Flatten back to floor, then slowly raise one leg while lowering the opposite arm.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • With arms to sides, tighten lower abs and slowly raise buttocks off floor.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Tighten lower stomach muscles and buttocks to flatten back.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Keep leg straight and lift leg 2-3 inches off floor.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Raise one leg behind with knee slightly bent, keeping neck and back straight.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
  • Raise one leg and opposite arm—with knee slightly bent—keeping neck and back straight.
    تمرین هایی برای درمان دردهای سیاتیک ناشی از دیسک کمر
References

http://my.clevelandclinic.org/services/rehabilitation-sports-therapy/specialty-therapy-services/spine-injury-back-pain-rehabilitation
http://www.spine-health.com/wellness/exercise/exercise-sciatica-a-herniated-disc
[:en]